Blog

Agricultural Engineering - Plant Protection

شرح دروس رشته مهندسی کشاورزی – گیاه پزشکی

مهندسی کشاورزی – گیاه پزشکی

Agricultural Engineering – Plant Protection
معرفی رشته گیاه پزشکی

رشته گیاه پزشکی چیست؟ از آن رشته های نوپا، کاربردی و جذاب است که علاقمندان خود را جذب کرده. عنوان گیاه پزشکی به رشته ای اطلاق می‌شود که در آن علوم و فن آوری در زمینه های شناخت آفات و عوامل بیماری زای گیاهی و اصول و روش های مبارزه با این عوامل مورد بررسی قرار می گیرد.

مسئولیت کارشناس رشته گیاه پزشکی:

کارشناس گیاه پزشکی به تشخیص و شناسایی آفات و عوامل بیماری گیاهان زراعی ،باغی ،زینتی ،جنگلی و فرآورده های گیاهی و همچنین شناخت علائم و چنگونگی اثر آفات و عوامل بیماری های انگلی و غیر انگلی بر گیاهان و آشنایی کامل با اصول و روش های مبارزه می پردازد .

مقاطع تحصیلی در رشته گیاه پزشکی

امکان ادامه تحصیل در رشته گیاه پزشکی تا دکتری ادامه دارد .

گیاه پزشکی دو گرایش دارد بیماری شناسی گیاهی و حشره شناسی کشاورزی در مقطع کارشناسی ارشد و گرایش های قارچ شناسی، ویروس شناسی، نماتدشناسی گیاهی، حشره شناسی کشاورزی و کنه شناسی در مقطع دکتری .

فرصت های شغلی در رشته گیاه پزشکی

آینده شغلی در رشته گیاه پزشکی: گیاه پزشک می‌تواند در سازمان‌ها و شرکت‌های حوزه کشاورزی و منابع طبیعی همچون سازمان حفظ نباتات کشور، شهرداری ها، وزارت جهاد کشاورزی و سایر سازمان‌ها و شرکت‌های مرتبط انجام بگیرد.در صورت استخدام در یک سازمان دولتی نیز با کسب تجربه بیشتر به سمت‌های مدیریتی و نظارتی در این بخش می‌تواند دست یابد. همچنین مراکز آموزشی (هنرستان‌های کشاورزی، دانشکده‌های کشاورزی، آموزشکده‌های کشاورزی، مراکز آموزش کشاورزی و…) مراکز پژوهشی، شامل مؤسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور (آفات و بیماری‌های گیاهی) و بخش‌های وابسته به آن در مراکز استانها، سایر ادارات دولتی و نیمه دولتی (سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کل کشور و ادارات منابع طبیعی استان ها، سازمان بوستان‌ها و فضای سبز استان‌ها و شهرستان ها، سازمان حفاظت محیط زیست و اداره‌های کل آن در استان‌ها و) بخش غیردولتی شامل کلینیک‌های خصوصی گیاه پزشکی و شرکت‌های توزیع کود و سم  از مهمترین حوزه‌های استخدام و یافتن شغل برای یک گیاه پزشک است.این متخصصان با استفاده‌ از طرح‌ اشتغال ‌زایی‌ که توسط جهاد کشاورزی‌ ایجاد شده است، می توانند با دریافت وام، گلخانه‌ و یا باغ‌ میوه شخصی خود را‌ تأسیس نموده و برای خود ایجاد اشتغال نمایند.

برای دانلود شرح دروس انگلیسی این رشته فقط کافیست روی لینک زیر کلیک کرده و فایل کورس دیسکریپشن خود را بسازید و پس از پرداخت مبلغ دانلود نمایید.
از قابلیت های جذاب سیستم تولید فایل ما میتوان به موارد زیر اشاره کرد :