Blog

دانلود شرح دروس شیمی کاربردی

شرح دروس رشته شیمی کاربردی

شیمی کاربردی

Applied Chemistry

شیمی‌دان ها به مطالعه ساختار، خواص،‌ ترکیبات و تغییر شکل مواد می پردازند. اما رشته شیمی کاربردی همانطور که از نام آن نیز مشخص است با هدف آماده کردن دانشجویان برای انجام فعالیت هایی بیش از مطالعه و تحقیق به وجود آمده است. شیمی کاربردی حد وسط میان مهندسی شیمی و شیمی محض در مقطع کارشناسی است و هدف این رشته استفاده از آموخته های شیمی محض در صنایع مختلف می باشد. البته شیمی محض و شیمی کاربردی در تعداد واحدها و دروس تفاوت چندانی ندارند اما رشته مهندسی شیمی تنها حدود ۲۰ واحد از دروس شیمی را دارد و بیشتر به رشته های مکانیک نزدیک است.

این رشته به عناصر شیمایی و ترکیبات آنها، اتم ها، مولکول ها و برهم کنش میانشان مرتبط است. تقسیم بندی علم شیمی به گرایش های شیمی کاربردی و محض توسط انجمن جهانی شیمی محض و کاربردی صورت گرفته است و در ایران نیز شورای عالی انقلاب فرهنگی این کار را انجام داده است.

اهداف رشته شیمی کاربردی

این رشته با نگرشی تازه و استفاده از دانش بدست آمده علم شیمی در زمینه های مختلف ایجاد شده است. شیمی کاربردی در مقطع کارشناسی با بررسی و مطالعه اجمالی ترکیب، ساختار و ویژگی های ماده و کنترل آزمایشگاهی فرایندهای شیمایی همراه است.

به طور کلی شیمی کاربردی از دو قسمت مختلف تقسیم شده است که عبارتند از

۱. بخش علم شیمی: به عنوان یکی از علوم پایه در موارد مختلفی مانند بیولوژی، پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، بیوتکنولوژی و برخی از رشته های مهندسی

۲. بخش صنایع شیمی: به عنوان علمی پرکاربرد برای تولید محصولات با استفاده از تغییر یا ترکیب مواد اولیه

برای دانلود شرح دروس انگلیسی این رشته فقط کافیست روی لینک زیر کلیک کرده و فایل کورس دیسکریپشن خود را بسازید و پس از پرداخت مبلغ دانلود نمایید.
از قابلیت های جذاب سیستم تولید فایل ما میتوان به موارد زیر اشاره کرد :