Blog

دانلود شرح دروس زیست شناسی جانوری

شرح دروس رشته زیست شناسی جانوری

زیست شناسی جانوری

Animal Biology

رشته جانورشناسی به خصوصیات ژنتیکی جانوران و بر اکوسیستم محیط زندگی آنها تمرکز دارد. فارغ التحصیلان این رشته عموما پس از فارغ‌التحصیلی برای کارهای تحقیقاتی یا اداره آزمایشگاه‌ها جذب می‌شوند و یا در سازمان حفاظت از محیط زیست و سازمان‌های مربوطه به فعالیت می‌پردازند.

عمده فعالیت فارغ التحصیلان رشته زیست شناسی جانوری، مربوط به مطالعه ی رفتار جانوران و بررسی تاثیرات محیط بر این رفتارها می شود. تحلیل کاربردی و دقیق ژن ها و بررسی چگونگی انتقال صفات موروثی از مهم ترین مسائلی است که در این حوزه مورد مطالعه داوطلبان قرار می گیرد.

در حالت کلی هدف از تحصیل رشته زیست شناسی جانوری تربیت افراد متخصص و پژوهش گر در گرایش های فیزیولوژی، سلولی و تکوینی و بیوسیستماتیک است. چرا که با توجه به رشد روز افزون کاربرد علوم زیستی در مطالعات پزشکی، محیط زیست و بهره برداری های اقتصادی از جانوران، تربیت افرادی که با تسلط بر دانش زیست شناسی جانوری و علوم مرتبط بر آن بتوانند به عنوان نیروهای متخصص نیاز های مراکز آموزشی و پژوهشی کشور را تعیین کنند بسیار محرز است.

زیست شناسی جانوری مناسب چه افرادی است؟

برای ورود به این رشته داوطلبان باید علاقه، امید و پشتکار زیادی داشته باشند. چرا شاخه های رشته زیست شناسی به ویژه در سطح مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته های نوپایی محسوب می شوند که هنوز تجهیزات مناسب و مرتبط با این رشته در مراکز آموزشی کشور مهیا نمی باشد.

همچنین خاصیت رشته های زیست شناسی بر مبنای تحقیق و تجربه شکل می گیرند و داوطلبان باید به بررسی و تحلیل رفتار و مشخصات جانوران مختلف علاقه داشته باشند.

تحصیل رشته زیست شناسی جانوری

همانطور که اشاره کردیم، زیست شناسی جانوری جزء رشته های نوپای گروه تجربی محسوب می شود که هم اکنون امکان تحصیل آن در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز فراهم شده است.

در حال حاضر تحصیل در مقطع کارشناسی این رشته در دانشگاه های دولتی روزانه، نوبت دوم ( شبانه )، آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی امکان پذیر است که در این میان برخی از دانشگاه ها به روش بدون کنکور (بر اساس سوابق تحصیلی) نیز، جذب دانشجویان را در دستور کار خود قرار داده اند.

برای دانلود شرح دروس انگلیسی این رشته فقط کافیست روی لینک زیر کلیک کرده و فایل کورس دیسکریپشن خود را بسازید و پس از پرداخت مبلغ دانلود نمایید.
از قابلیت های جذاب سیستم تولید فایل ما میتوان به موارد زیر اشاره کرد :