Blog

شرح دروس رشته میکروبیولوژی

شرح دروس رشته میکروبیولوژی

معرفی کلی رشته :

در ابتدا برای آشنایی با این رشته لازم است بدانید که میکروبیولوژی، پایه‌ و اساس‌ بسیاری‌ از علوم‌ از جمله بیوشیمی‌، بیوتکنولوژی‌، ژنتیک‌ و پزشکی‌ می باشد که در تشخیص بیماری ها نقش مهمی دارد. در واقع این رشته با هدف شناسایی جانداران میکروسکوپی و مسائل مختلف مربوط به زندگی آن ها ایجاد شده است که البته گاهی اوقات میکروبیولوژی را با عنوان زیست شناسی سلولی مولکولی نام می برند که همین امر باعث می شود عده ای داوطلبان گمان کنند رشته میکروبیولوژی همان رشته علوم سلولی مولکولی است.

توجه داشته باشید که علم میکروبیولوژی مادر علوم سلولی مولکولی است. ضمن این که علوم سلولی مولکولی فعالیت های درونی میکروب ها را مورد بررسی قرار می دهند در صورتی که در علم میکروبیولوژی، تأثیرات بیرونی میکروارگانیسم ها مورد مطالعه قرار می گیرد. توجه داشته باشید که کسب درصد بالا در درس زیست‌ شناسی برای قبولی در این رشته بسیار موثر است. رشته میکروبیولوژی شامل گرایش هایی چون میکروبیولوژی پزشکی، میکروبیولوژی غذایی، میکروبیولوژی صنعتی می باشد. 

میکروبیولوژیست ها چه وظایفی دارند؟ میکروبیولوژیست ها وظایف گوناگونی را بر عهده دارند که از جمله وظایف آن ها می توانیم به شناسایی انواع میکروب ها جهت کنترل بیماری های عفونی، کنترل کیفیت مواد غذایی و استفاده بهینه و مناسب از میکروارگانیسم‌ها در تولید مواد غذایی جدید، بهینه کردن مواد غذایی موجود از طریق انجام آزمایش ها و پژوهش های مختلف، استفاده از میکروارگانیسم ها برای کنترل آلودگی های محیط زیست و… اشاره کنیم. رشته میکروبیولوژی در مقطع کارشناسی، مجموع ۱۴۳ واحد درسی را در بر می گیرد.

برای دانلود کورس دسکریپشن این رشته کافیست به وب سایت ما سر بزنید.

برای دانلود شرح دروس انگلیسی این رشته فقط کافیست روی لینک زیر کلیک کرده و فایل کورس دیسکریپشن خود را بسازید و پس از پرداخت مبلغ دانلود نمایید.
از قابلیت های جذاب سیستم تولید فایل ما میتوان به موارد زیر اشاره کرد :