Blog

شرح دروس داروسازی

شرح دروس انگلیسی رشته داروسازی

معرفی کلی رشته :

همان طور که از نام رشته داروسازی پیداست، این رشته نقش مهمی در رابطه با تولید و ساخت دارو، بررسی وضعیت دارو در بدن انسان و موجودات زنده و هم چنین میزان تأثیر دارو در سلامت جامعه و کم کردن بحران‌ های بیماری‌ زا ایفا می کند. فرموله کردن ماده یعنی تبدیل ماده به قرص ، کپسول ، شربت و… که برای بیمار قابل مصرف باشد، از دیگر نقش های یک دکتر داروساز به شمار می رود.

طول دوره تحصیل برای دانشجویان داروساز بین ۵ و نیم تا ۶ سال می باشد که در ابتدا وارد مقطع دکتری عمومی می شوند. دروس این رشته همانند رشته پزشکی و دندانپزشکی از دو بخش علوم پایه و دروس اصلی و تخصصی تشکیل می شود که دانشجویان می بایست پس از گذشت تقریبا دو سال و گذراندن واحدهای درسی مربوطه، در آزمونی تحت عنوان آزمون علوم پایه که هر ساله در دو نوبت از سوی سازمان سنجش و آموزش پزشکی کشور برگزار می گردد، شرکت نمایند.

دروس علوم پایه و تخصصی رشته داروسازی در جدول زیر ارائه شده اند. توجه داشته باشید که اکثر دروس‌ این‌ رشته‌ همراه‌ با آزمایشگاه‌ ارائه‌ می‌شوند.

از مهم ترین لازمه های تحصیل در رشته داروسازی، علاقه به تحقیق و پژوهش و هم چنین توانمند بودن در این زمینه است، زیرا عرضه داروهای جدید به بازار حاصل تلاش افرادی است که در مراکز تحقیقاتی متنوعی مشغول به فعالیت بوده و هستند. به عبارتی می توان گفت بخش عظیمی از این رشته به انجام پژوهش های مختلف بستگی دارد.

برای دانلود کورس دسکریپشن این رشته کافیست به وب سایت ما سر بزنید.

برای دانلود شرح دروس انگلیسی این رشته فقط کافیست روی لینک زیر کلیک کرده و فایل کورس دیسکریپشن خود را بسازید و پس از پرداخت مبلغ دانلود نمایید.
از قابلیت های جذاب سیستم تولید فایل ما میتوان به موارد زیر اشاره کرد :