Blog

شرح دروس رشته علوم آزمایشگاهی پزشکی

شرح دروس رشته علوم آزمایشگاهی پزشکی

علوم آزمایشگاهی پزشکی

Medical Laboratory Science
معرفی کلی رشته :

رشته علوم آزمایشگاهی از پرطرفدارترین رشته های گروه علوم تجربی است که جزو شاخه های علوم پزشکی به حساب می آید که تاثیر زیادی در بهداشت و کاهش هزینه‌های درمان داشته است. این رشته برای تشخیص و درمان و همچنین پیشگیری و پیگیری بیماری‌های مختلف علوم پزشکی کمک بسیاری کرده است. زمینه فعالیت این رشته بیشتر در ارتباط با آنالیز آزمایشگاهی خون و مایعات بافتهای بدن است.

افرادی که در رشته علوم آزمایشگاهی تحصیل می کنند با آزمایش های بیوشیمیایی و هماتولوژی می توانند پزشک در تشخیص بیماری یاری کنند. قبل از انقلاب این رشته هم به صورت کارشناسی دایر بود و بعد از آن در مقطع کاردانی و همچنین دکترای حرفه ای نیز دانشجو می پذیرد.

درس هایی که در رشته علوم آزمایشگاهی تدریس می شود تا حد زیادی مشابه دروس پایه در پزشکی هستند. دانشجویان در رشته علوم آزمایشگاهی در مقطع کارشناسی پیوسته ۱۳۰ واحد را می‌گذراند که ۱۶ واحد آن کارآموزی است. درس هایی که مورد مطالعه قرار می گیرد شامل دو قسمت پایه و تخصصی هستند.

برای دانلود کورس دسکریپشن این رشته کافیست به وب سایت ما سر بزنید.

برای دانلود شرح دروس انگلیسی این رشته فقط کافیست روی لینک زیر کلیک کرده و فایل کورس دیسکریپشن خود را بسازید و پس از پرداخت مبلغ دانلود نمایید.
از قابلیت های جذاب سیستم تولید فایل ما میتوان به موارد زیر اشاره کرد :