Blog

شرح دروس رشته طراحی صنعتی

شرح دروس رشته طراحی صنعتی

معرفی کلی رشته :
رشته‌ ی طراحی صنعتی پایه ای‌ از علم‌، صنعت‌ و هنر است‌؛ این رشته به‌ طراحی‌ تمامی محصولات‌ می پردازد، امروزه دیدگاه های جدیدی در زمینه طراحی صنعتی ارائه شده است.

با توجه به تغییرات سریعی که در روش ها و سبک های زندگی انسان ها رخ می دهد، نوع کالاهای مورد استفاده یا روش و نوع کاربرد آنها نیز تغییر می کند. طراحی صنعتی حوزه ای است که سعی دارد همگام با این تغییرات، کالاها و روش های جدیدی ارائه دهد.

طراحی صنعتی ترکیبی است از هنر و صنعت. به عبارتی طراحی صنعتی ویژگی های کمی و کیفی یک کالا را به منظور تولید صنعتی آن تعیین کرده و راهی است برای رسیدن به کالایی مطلوب از نظر کارکرد، ظاهر، هزینه، مد رایج جامعه و متناسب با سلیقه و تنوع طلبی مشتری.

این رشته‌ که‌ پایه ای‌ از علم‌، صنعت‌ و هنر است‌؛ به‌ طراحی‌ تمامی محصولات‌ می پردازد؛ یعنی‌ کلیه‌ لوازم‌، تجهیزات‌ و محصولاتی‌ که‌ مورد استفاده‌ انسان‌ است‌، از لوازم‌ آشپزخانه‌ گرفته‌ تا محصولات‌ بسیار پیچیده‌ مثل‌ سیستم های‌ کامپیوتری‌ را طراحی‌ می کند. طراحی‌ صنعتی‌ تلاش‌ می کند که‌ سختی‌ و خشونت‌ صنعت‌ را از آن‌ بگیرد تا محصول‌ صنعتی‌ برای‌ مشتری‌ لطیف‌ گردد و در این‌ کار هم‌ منافع‌ کارفرما و هم‌ استفاده‌ کننده‌ را در نظر می گیرد.

دروس‌ رشته‌ طراحی صنعتی :

آشنایی‌ با هنر در تاریخ‌، مواد و روش های‌ ساخت‌، کارگاه‌ طراحی‌ پایه‌، مبانی‌ هنرهای‌ تجسمی‌، عکاسی‌ پایه‌، ریاضی‌ کاربردی‌، نقشه کشی‌ صنعتی‌، هندسه‌، فیزیک، شیمی‌ کاربردی‌، تاریخ‌ طراحی‌ صنعتی‌، مهندسی‌ عوامل‌ انسانی‌، حجم سازی‌، کارگاه‌ طراحی‌ صنعتی‌، فرم‌ و فضا، مدل سازی‌، هنر و تمدن‌ اسلامی‌، طراحی‌ فنی‌، طراحی‌ به‌ کمک‌ کامپیوتر، ارزیابی‌ تولیدات‌ صنعتی‌، پروژه‌ طراحی‌ صنعتی‌ (پروژه‌ طراحی‌ صنعتی‌ در هر ترم‌ به‌ یک‌ مسئله‌ خاص‌ مثل‌ بسته بندی‌، طراحی‌ صنعتی‌ در حال‌ و آینده‌، مبلمان‌ یا بیونیک‌ می پردازد)، اقتصاد و مدیریت‌ تولیدات‌ صنعتی‌، جامعه شناسی‌ صنعتی‌، پروژه‌ نهایی‌.

برای دانلود کورس دسکریپشن این رشته کافیست به وب سایت ما سر بزنید.

برای دانلود شرح دروس انگلیسی این رشته فقط کافیست روی لینک زیر کلیک کرده و فایل کورس دیسکریپشن خود را بسازید و پس از پرداخت مبلغ دانلود نمایید.
از قابلیت های جذاب سیستم تولید فایل ما میتوان به موارد زیر اشاره کرد :