Blog

شرح دروس زیست شناسی علوم گیاهی

شرح دروس رشته زیست شناسی – علوم گیاهی

زیست شناسی – علوم گیاهی

Biology – Plant Science
معرفی کلی رشته :

در علم زیست شناسی ارتباط میکروارگانیسم ها با خودشان و همچنین با موجودات عالی تر مثل انسان، حیوانات و گیاهان مورد بررسی قرار می گیرند .

رشته زیست شناسی چهار گرایش دارد.

گرایش علوم گیاهی: این رشته‌ یکی‌ از شاخه‌های‌ زیست‌شناسی‌ است‌ که‌ صرفاً موارد مربوط‌ به‌ گیاه‌ را اعم‌ از گیاهان‌ اولیه‌ تا گیاهان‌ امروزی‌ بررسی‌ می‌کند.

گرایش علوم جانوری: علوم‌ جانوری‌ به‌ مطالعه‌ مسائل‌ مربوط‌ به‌ جانوران‌ می‌پردازد و دارای‌ سه‌ بخش‌ اصلی‌ جانورشناسی‌ یا بیوسیستماتیک‌، فیزیولوژی‌ جانوری‌ اعم‌ از انسانی‌ و حیوانی‌ و بافت‌شناسی‌ و جنین‌شناسی‌ جانوری‌ است‌. بسیاری‌ از گرایش‌های‌ زیست‌شناسی‌ وابسته‌ به‌ علوم‌جانوری‌ هستند.

گرایش زیست دریا: گرایش‌ زیست‌ دریا به‌ بررسی‌ و مطالعه‌ خواص‌ محیط‌ آبی‌، بیولوژی‌ آبزیان‌ و فعالیت‌های‌ آبزی‌پروری‌ می‌پردازه، یعنی‌ برخلاف‌ دو گرایش‌ علوم‌ جانوری‌ و علوم‌ گیاهی‌ که‌ در آن ها بیشتر موجودات‌ خشک‌زی‌ مطالعه‌ می‌شوند این‌ گرایش‌ جانوران‌ و گیاهان‌ آبزی‌ را بررسی‌ و مطالعه‌ می‌کند.

گرایش میکروبیولوژی: گرایش میکروبیولوژی به شناخت جانداران میکروسکوپی و مسائل مختلف مربوط به زندگی آن ها می پردازد. علم میکروبیولوژی در مورد چگونگی استفاده بهینه از میکروارگانیسم ها و جلوگیری از ضررها و زیانهایی که میکروارگانیسم ها می توانند به حیات انسان ها، دام ها و نباتات وارد کنند، بحث می کند.

دانشجویان زیست شناسی بعد از فارغ‌التحصیلی برای‌ کارهای‌ تحقیقاتی‌ یا اداره‌ آزمایشگاه‌ها جذب‌ دانشگاه‌ها می‌شوند یا در سازمان‌ حفاظت‌ از محیط‌ زیست‌ و سازمان‌های‌ مربوط‌ به‌ فعالیت‌ می‌پردازند. چون‌ سازمان‌ محیط‌ زیست‌ برای‌ بررسی‌ اکوسیستم‌ها به‌ محققان‌ زیست‌شناسی‌ از جمله‌ علوم‌ جانوری‌ نیاز دارد .فارغ‌التحصیلان‌ می توانند وارد دنیای‌ پزشکی‌ شده‌ و در زمینه‌های‌ ایمونولوژی، هماتولوژی، انگل شناسی، ژنتیک پزشکی، بیوشیمی پزشکی فعالیت‌‌کنند.

برای دانلود کورس دسکریپشن این رشته کافیست به وب سایت ما سر بزنید.

برای دانلود شرح دروس انگلیسی این رشته فقط کافیست روی لینک زیر کلیک کرده و فایل کورس دیسکریپشن خود را بسازید و پس از پرداخت مبلغ دانلود نمایید.
از قابلیت های جذاب سیستم تولید فایل ما میتوان به موارد زیر اشاره کرد :