Blog

دانلود کورس دیسکریپشن رشته مهندسی بهداشت محیط

شرح دروس رشته مهندسی بهداشت محیط

مهندسی بهداشت محیط

Sanitary engineering
معرفی کلی رشته :

مهندسی بهداشت محیط با حل مشکلات زیست محیطی که اثرات منفی بر سلامت عمومی دارد، سروکار دارد. این مسائل زیست محیطی می تواند عواملی مانند زباله، آب، هوا و فاضلاب باشد. متخصصان مهندسی بهداشت به تحقیقات، مطالعات و گزارش ها می پردازند تا نسبت به ایجاد پروتکل های نظارتی برای حل مشکلات بهداشتی کمک کنند. از دیگر کارهایی که متخصص مهندسی بهداشت محیط انجام می دهد این است که؛ مشکلات زیست محیطی را شناسایی کرده و از بروز موارد جدید جلوگیری می کند. یک مهندس بهداشت محیط حتی می تواند به شناسایی مشکلات مربوط به بهداشت مواد غذایی، دفع زباله ها، بهداشت آب آشامیدنی، بهداشت اماکن عمومی مانند بیمارستان ها، مدارس، بهداشت هوا، مبارزه با حشرات و ناقلین بیماری ها بپردازد و نسبت به رفع آن ها اقدام کند.

اولین گام برای ورود به این رشته این است که دانشجو به مباحث شیمی، ریاضی و فیزیک علاقه زیادی داشته باشد. یک مهندس بهداشت محیط باید روحیه مسئولیت پذیری داشته باشد تا بتواند با تکیه بر مباحث دانشگاهی و تجربیات خود کیفیت بهداشت زندگی انسان ها را افزایش دهد. این رشته چون بیشتر به صورت بازرسی است، فرد ملزم به رفتن ماموریت های کاری چه به صورت ساعتی و چه به صورت چند روزه است، به همین دلیل باید روحیه انعطاف پذیری در مقابل شرایط سفر، شرایط آب و هوایی و غیره داشته باشد.

بازار کار و آینده شغلی مهندسی بهداشت محیط در ایران

امروزه اگر همه جوامع و کشورها به سلامتی و بهداشت اهمیت بدهند، فرصت های شغلی برای این مهندسان هم بیشتر می شود. زیرا این متخصصان به هدف کاهش آلودگی های محیط به حفظ جان انسان ها کمک می کنند. در کشور ما به دلیل عدم شناحت کافی از قابلیت ها و توانمندی های این مهندسان، این رشته فرصت های شغلی کمی دارد. اما اگر حتی شما فارغ التحصیل عالی در مقطع کارشناسی باشید، می توانید در محیط هایی که در قسمت فرصت های شغلی گفته شده است، مشغول به کار شوید.

برای دانلود کورس دسکریپشن این رشته کافیست به وب سایت ما سر بزنید.

برای دانلود شرح دروس انگلیسی این رشته فقط کافیست روی لینک زیر کلیک کرده و فایل کورس دیسکریپشن خود را بسازید و پس از پرداخت مبلغ دانلود نمایید.
از قابلیت های جذاب سیستم تولید فایل ما میتوان به موارد زیر اشاره کرد :