Blog

شرح دروس رشته مهندسی انرژی

شرح دروس رشته مهندسی انرژی

مهندسی انرژی

Energy Engineering
معرفی کلی رشته :

مهندسی انرژی که یک رشته میان رشته ای (مهندسی برق ، مهندسی شیمی ، مهندسی مکانیک و فیزیک) است ، جزو رشته های جدید در ایران محسوب می شود. با توجه به افزایش مصرف انرژی و تعاملات انرژی در سراسر جهان ، منابع انرژی فسیلی رو به پایان رفته و به مرور ، آلاینده های زیادی وارد محیط زیست می شوند. از همین رو ، نیاز به نیروهای متخصص در زمینه های مربوط به انرژی جهت جلوگیری از این آسیب ها، روز به روز بیشتر احساس می شود.

مهندسی انرژی مجموعه ای از فعالیت های تخصصی از جمله محاسبه ، برآورد و اجرا می باشد که به منظور رسیدن به اهداف یک سازمان مرتبط با انرژی انجام می پذیرد و تمرکز اصلی بر روی اجرای پروژه های صرفه جویی می باشد. دانش آموختگان رشته مهندسی انرژی می توانند در سازمان های دولتی و یا خصوصی بسته به مهارت و تخصص خود مشغول به کار شوند.

مهندسین انرژی در راستای تولید منابع انرژی ، در صنایع نفت ، گاز و مصرف انرژی جدید با جمع آوری نیروهای آبی ، خورشیدی و بادی فعالیت می کنند. برخی از این فعالیت ها ، طراحی تجهیزات جدید و آزمایش آن ها ، ایجاد راه های بهبود بهره برداری و استخراج نفت و کاهش آسیب های زیست محیطی و اقتصادی ناشی از استخراج منابع انرژی طبیعی ، می باشند.

 

برای دانلود کورس دسکریپشن این رشته کافیست به وب سایت ما سر بزنید.

برای دانلود شرح دروس انگلیسی این رشته فقط کافیست روی لینک زیر کلیک کرده و فایل کورس دیسکریپشن خود را بسازید و پس از پرداخت مبلغ دانلود نمایید.
از قابلیت های جذاب سیستم تولید فایل ما میتوان به موارد زیر اشاره کرد :