Blog

شرح دروس رشته آب و هواشناسی

شرح دروس رشته آب و هواشناسی

معرفی کلی رشته :
رشته آب و هواشناسی به اسم رشته اقلیم شناسی خوانده می شود و جزء زیر مجموعه جغرافیا می باشد که چند سالی هست که به عنوان رشته ای مستقل در دانشگاه های تدریس میشود.
دانشگاههای (دانشگاه ارومیه ,دانشگاه تبریز , دانشگاه تهران , دانشگاه حکیم سبزواری, دانشگاه خوارزمی، دانشگاه رازی (کرمانشاه ) , دانشگاه زنجان ,دانشگاه سید جمال الدین اسدآبادی همدان, دانشگاه شهید بهشتی (تهران) ,دانشگاه کردستان (سنندج) , دانشگاه لرستان (خرم آباد) , دانشگاه محقق اردبیلی (اردبیل) ,دانشگاه یزد (یزد) , دانشگاه جیرفت (جیرفت) ,دانشگاه فردوسی (مشهد) , دانشگاه سیستان و بلوچستان) در رشته آب و هواشناسی دانشجو می پذیرند.
هواشناسی علم مطالعه و بررسی فعل و انفعالات جوی و پدیده های هواشناسی تعیین کننده وضع هوا و اقلیم می باشد. هواشناسی بر پایه اندازه گیری ها و دیده بانی هایی است که در ایستگاه های هواشناسی انجام می شود.
رشته آب و هواشناسی یکی از رشته های مهم و کاربردی گروه آزمایشی انسانی می باشد که به مطالعه و بررسی تغییرات جوی و پدیده های اقلیمی , چگونگی تشکیل آنها و همچنین بررسی این تغییرات و چگونگی تشخیص پدیده های اب و هوایی می پردازد
متقاضیان این رشته باید از ریاضیات خوبی برخوردار باشند به دلیل اینکه دروس این رشته به گونه ای است که با فیزیک و ریاضی سر و کار دارند . 
 

برای دانلود کورس دسکریپشن این رشته کافیست به وب سایت ما سر بزنید.

برای دانلود شرح دروس انگلیسی این رشته فقط کافیست روی لینک زیر کلیک کرده و فایل کورس دیسکریپشن خود را بسازید و پس از پرداخت مبلغ دانلود نمایید.
از قابلیت های جذاب سیستم تولید فایل ما میتوان به موارد زیر اشاره کرد :