Blog

شرح دروس رشته مهندسی پزشکی

شرح دروس رشته مهندسی پزشکی

مهندسی پزشکی

Biomedical Engineering
معرفی کلی رشته :

رشته‌ی مهندسی پزشکی یک پل میان رشته‌های مهندسی (به طور خاص الکترونیک، مکانیک، کامپیوتر و مواد) و رشته‌های پزشکی است.  در حقیقت هدف اصلی این رشته کاربرد دانش مهندسی و تکنولوژی در حوزه‌های مربوط به سلامت و تشخیص و درمان بیماری‌ها، بهبود کیفیت و کارآیی مراقبت از بیمار، ایجاد راه‌حل‌هایی برای مشکلات درمانی و پزشکی، طراحی دستگاه‌های درمانی و … می باشد.

در این رشته علاوه بر ریاضیات با دروس تخصصی رشته‌ی پزشکی و دروس تخصصی مهندسی روبه‌رو هستید. پس برای موفقیت در این رشته باید به ریاضی و فیزیک علاقه‌مند باشید. برای موفقیت در این رشته علاوه بر علاقه مندی به ریاضیات، ذهن فرد باید به تفکر تحلیلی و منطقی عادت داشته باشد؛ یعنی توانایی تفکر درست و حل مساله را داشته باشد تا بتواند دروس این رشته را دقیق و عمیق فراگیرد. این رشته به نسبت سایر رشته‌ها چالش برانگیزتر است چون علاوه بر دروس رشته‌های مهندسی، دروس رشته‌ی پزشکی را هم دارد اما درحین مطالعه آن، هیچگاه احساس خستگی یا آزردگی نخواهید داشت. این مورد از ویژگی های اصلی این رشته ها (رشته های میان رشته ای) است.

واحدهای درسی این رشته :

واحدهای درسی این رشته، طیف وسیعی دارد و شما از هر رشته ی مهندسی، واحدی را خواهید داشت که رشته مهندسی پزشکی را کامل‌تر می­کند. واحدهای دروس پایه شامل ریاضی۱، ریاضی۲، معادلات دیفرانسیل، برنامه نویسی پایه و … هستند.

دروس تخصصی مهندسی پزشکی که هر دانشجویی صرف نظر از گرایش خود باید آن‌ها را بگذراند شامل:

۱-واحدهای مشابه دروس رشته‌ی پزشکی مانند آناتومی، فیزیولوژی، توانبخشی، بیولوژی سلولی-مولکولی و … است.

۲-واحدهای اصلی مربوط به مهندسی پزشکی مانند استاتیک و مقاومت مصالح، مقدمه­ای بر مهندسی پزشکی، مدار، الکترونیک، مواد مهندسی۱، ترمودینامیک، فیزیک پزشکی و … است.

برای دانلود کورس دسکریپشن این رشته کافیست به وب سایت ما سر بزنید.

برای دانلود شرح دروس انگلیسی این رشته فقط کافیست روی لینک زیر کلیک کرده و فایل کورس دیسکریپشن خود را بسازید و پس از پرداخت مبلغ دانلود نمایید.
از قابلیت های جذاب سیستم تولید فایل ما میتوان به موارد زیر اشاره کرد :